Filmclub: The Braid

Hoe haal je meer uit film
Heb je ooit de behoefte gevoeld om na een film van gedachten te wisselen met andere filmliefhebbers? Ervaringen te delen en nieuwe inzichten op te doen? Dit kan maandelijks op (in principe) de eerste woensdagochtend van de maand onder leiding van gespreksleider Jan Berkvens. 

The Braid
Drie vrouwen, drie continenten, drie culturen, maar toch met elkaar verbonden.
Het verhaal van drie levens, die ondanks grote verschillen toch met elkaar vervlochten zijn. In India is Smita een zogenaamde onaanraakbare die de kost verdient met klusjes die niemand anders wil doen. Ze droomt ervan haar dochter een opleiding te geven, iets wat onmogelijk lijkt. Maar ze is bereid alles op te geven voor een betere toekomst. In Canada is Sarah een gescheiden moeder die haar borstkankerdiagnose verborgen probeert te houden om haar geplande promotie niet in gevaar te brengen. Op het Italiaanse Sicilië probeert Giulia het pruikenatelier van haar vader ondanks vele tegenslagen open te houden. Een verhaal over het doorzettingsvermogen van vrouwen en onbewuste verbintenis.

Jan Berkvens werkte als onderwijskundige in Cambodja, Libanon en Afghanistan. Sinds 2019 is hij predikant in Hoorn. Zijn grote passie is het levensverhaal.

Regie
Laetitia Colombani
Cast
Kim Raver, Fotinì Peluso, Mia Maelzer, Sajda Pathan, Katharine King, Avi Nash, Sarah Abbott
Duur
121 minuten
Land & Jaar
Frankrijk, Canada, Italië, België 2024
Genre
drama
  • twaalf jaar
  • Eng
  • Discriminatie
  • Grof
/events/2439
12749
Sluiten

Filmclub: The Braid

Laetitia Colombani

Aangeraden films

    • zestien jaar
    • Geweld
    • Grof

    L’amour ouf

    Regie: Gilles Lellouche

    • twaalf jaar
    • Discriminatie
    • Grof

    Mary and Max

    Regie: Adam Elliot

    • twaalf jaar
    • Grof

    The Phoenician Scheme

    Regie: Wes Anderson

    • twaalf jaar
    • Eng
    • Grof

    Hiroshima Mon Amour (digitale restauratie)

    Regie: Alain Resnais

    • zestien jaar
    • Geweld

    Quisling – The Final Days

    Regie: Erik Poppe