Een zwartkomisch Duits drama over een ogenschijnlijk perfect gezin dat op zijn kop wordt gezet wanneer hun dochter opeens alles kan zien en horen wat haar ouders doen, ook achter gesloten deuren.
Julia en Tobias lijken met hun dochter Marielle een perfect leven te leiden. Ze hebben een mooi huis en stabiele carrières, maar toch verbergen zich achter die façade met kleine geheimen en opgebouwde spanningen. Wanneer Marielle plots het vermogen krijgt om alles te zien en horen wat haar ouders doen, verandert het gezin in een toneel van ongemakkelijke confrontaties. Wat begint als een absurd idee, levert zowel gênante als hilarische momenten op en legt stukje bij beetje de fragiele balans binnen het huwelijk bloot.
Hoofdrolspelers
Julia Jentsch (Downfall) en Felix Kramer (The Promised Land) spelen de ouders, wier zorgvuldig opgebouwde façade langzaam afbrokkelt. Laeni Geiseler (Systemsprenger) schittert als Marielle, wier plotselinge gave het centrum van het verhaal vormt. De regie is van Frédéric Hambalek (Modell Olimpia), die met precisie laat zien hoe een ogenschijnlijk normaal gezinsleven onder druk kan staan en subtiel de thematiek van privacy en controle verweeft.
Regie
Het uitgangspunt van de film ontstond toen regisseur Frédéric Hambalek een babyfoon met camera zag en zich afvroeg wat er zou gebeuren als kinderen hun ouders in plaats van ouders hun kinderen konden observeren.
De film ging in première in de officiële competitie van het Filmfestival van Berlijn, waar Was Marielle Weiss ook genomineerd was voor de Gouden Beer.










